Velkommen til Würth Norge Kundesenter: 464 01 600  
<p>Salgsmøter kan oppleves som bortkastet tid, men hvis du stiller de riktige spørsmålene, kan de faktisk bidra til bedre flyt og økt lønnsomhet på byggeplassen.</p>

#Service og tjenester

Bør jeg ta imot selgere på byggeplassen?

Salgsmøter kan oppleves som bortkastet tid, men hvis du stiller de riktige spørsmålene, kan de faktisk bidra til bedre flyt og økt lønnsomhet på byggeplassen.

Kristian Horne

Kristian Horne

ti., 17.01.2023

Selger på byggeplass

Kan hende du opplever salgsmøter på byggeplass som en tidstyv. Men hvis du bruker møtene riktig, kan det være mye å hente.

Salgsmøter kan oppleves som bortkastet tid, men hvis du sørger for å stille de riktige spørsmålene, kan de faktisk hjelpe deg til en bedre og smidigere jobbhverdag. Det gjelder å presentere dine utfordringer på en måte som gjør selgeren i stand til å identifisere dine behov. En dyktig selger vil gjøre sitt beste for å tilfredsstille dem.

FOKUS PÅ LOGISTIKK OG VAREFLYT

Det er ingen hemmelighet at logistikk og vareflyt på arbeidsplassen utgjør en viktig del av jobbhverdagen. Riktig vare på riktig sted og til riktig tid, er gull verdt. God logistikk reduserer lagerbeholdning og kapitaloppbinding på byggeplassen, reduserer behovet for å bruke egen tid på å skaffe varer og sørger for at arbeidet kan utføres uten avbrekk. Gode logistikkløsninger skaper effektivitet og økt lønnsomhet.

LØSNINGER SOM PASSER FOR DEG

En erfaren selger kan bidra til å identifisere forbedringsområder, og ofte tilby løsninger for varelevering som optimaliserer vareflyten. Men her som i alle andre sammenhenger er selgeren avhengig av din input for å tilby skreddersydde løsninger som kan forbedre nettopp ditt prosjekt.

Med erfaring fra hundrevis av byggeplasser vil selgeren først og fremst forholde seg til fremdriftsplanene for byggeprosjektet. Avhengig av hvilken fase prosjektet befinner seg i, kan dyktige fagfolk lese ut av fremdriftsplanen hvilke behov som er viktige – og tilby løsninger som kan gjøre prosjektet enda bedre.

Så hvis du ønsker å få mest mulig ut av dine salgsmøter, la selgeren se planene. Vær åpen på hvor skoen trykker, og bruk salgsrepresentanten som din konsulent. Resultatet kan bli helt nye logostikkløsninger som bidrar større effektivitet, bedre bygg og - ikke minst - en bedre bunnlinje.